O projektu
Projekt je zaměřen na úzkou část digitální gramotnosti žáků. Aktivity se věnují využití záznamových technologií, převážně fotoaparátů, ve vyučovacích hodinách a rozvíjejí specifické dovednosti. V závislosti na zvolené tématice se mnohdy může jednat i o mezipředmětové znalosti.
Obecnou metodiku digitálího vzdělávacího zdroje si můžete přečíst zde.
Pozor! Vzhledem k využití programovacího jazyka JavaScript ES6 nejsou podporovány staré verze prohlížečů!
Co to je?
Pod pojem digitální gramotnost si lze představit soubor kompetencí nutných k pochopení, vytváření, komunikování a účelnému používání současných digitálních technologií. To vše za účelem udržení či pro zlepšení své životní úrovně, neboť digitální technologie zasahuje do osobního i pracovního života jedince a jeho participaci ve společnosti. Pro zvýšení úrovně digitální úrovně je nutný jednak přístup k digitálním zařízením, tak znalost účelu jejich využití.
Proč to je?
S digitální gramotností se pojí také výraz digitální propast, což je nerovnost mezi jedinci majícími přístup k technologiím a těmi, kteří takové možnosti nemají. Jedná se o sociální a ekonomické rozdíly napříč populací, které souvisí nejen s přístupem, ale také s užitím a znalostmi o digitálních či informačních technologií. Částečnou ochranou před tímto rizikem je rozvoj svých gramotností, nejen digitální, pomocí celoživotního vzdělávání.
Ikony
V projektu je využita sada ikon, jejich přehled a popis je uveden níže.
-
: uvádí autora dané aktivity.
-
: ikona tužky, interaktivní test k dané aktivitě.
-
: ikona batohu, odkaz s pracovním listem pro žáky. Formát pdf.
-
: ikona tabule, odkaz s metodickým listem pro učitele. Formát pdf.
-
: odkaz na indexovou stránku projektu, nachází se zde přehled všech aktivit.
-
: odkaz na současnou stránku, která pojednává o projektu.